maandag 11 juli 2011 dag 84 - Reisverslag uit Pensol, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu maandag 11 juli 2011 dag 84 - Reisverslag uit Pensol, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

maandag 11 juli 2011 dag 84

Door: alberthgort

19 Juli 2011 | Frankrijk, Pensol

Weer eens iets anders

Vanmorgen al om 7:00uur aan het ontbijt, omdat we graag voordat het warm is geworden al een best eind in de richting van Pensol wilden lopen.
Maar ja!! willen en kunnen zijn van die dingen die in frankrijk nog niet samen gaan als het aan mij ligt.
tegen 10:00uur komen we een klein dorpje in, waaar we de kerk bekijken en dan door willen lopen, komt er een dame aan , en ik vraag haar of er een restaurantis waar we(Ben en ik) een kopje koffie kunnen drinken.
Ja een eindje verder op.
Dus na 2 uur lopen is er al koffie, lekker hé.
We hebben het vandaag met z'n beiden best naar het zin en het schiet aldoende toch wel op.
Tegen, ik denk, half twaalf hebben we een tussenstop gemaakt om een broodje en een yoghurtje weg te werken.
In het centrum van Les mandoux(1 boerderij, 2 huizen en een schuur) hebben we aan de kant van de weg zitten eten, maar na het eten moet je verder en het word steeds warmer en warmer.
Op en zeker moment raak je door je water heen en moet je zorgen dat je weer iets nieuws krijgt.
Kopen is er niet bij want winkels, banken, bars, restaurants of iets van dien aard, bestaat allen in de grotere steden en niet op het platteland.
Nou ja platte land, we hebben vandaag allen maar omhoog, omhoog en dan nog eens omhoog gelopen.
Toen we vanmorgen begonnen was het 288 meter.
Bij het koffie drinken was het 198 meter, maar daarvoor waren we ook al op 328 meter geweest.
Omstreeks middag toen we stonden en zaten te eten was het 340 meter om op nog geen 4km verder op 413 meter te komen.
2 km verder is het al 452 meter hoog en dan, dan denk je dat het de verdere tijd onderuit gaat.
Dat is dan ook wel zo tot ongeveer een kilometer of zes voor Pensol.
Dan gaat het op zo'n boerenpaadje vol met stenen, rotsen en weet ik veel voor wat voor ongerief nog meer omhoog, omhoog, omhoog, uitglijden op steenslag, klauteren over bruggetjes die over beekjes liggen.
En dan, dan kom je tegen half zeven in Pensol aan, gelukkig hadden we gebeld, want in Pensol is geen restaurant of bar, waar je kunt eten, en onze gastheer en gastvrouw zijn vanavond uit.
Ze brengen ons wel naar een bevriende bar waar we kunnen eten en drinken".
'K ben bebieuwd of het net zo lekker is als gisteren.
Die Daniël, zon stille genieter, maakte het lekkerste eten en Barbette was zo trots dat ze ons dat voor kon zetten.
En dan vanmorgen, haar ogen glommen toen we beiden tegen haar zeiden dat we heerlijk hadden geslapen.
Wat een fantastischemensen maak je mee.
Nou, het eten was goed en de prijs ook, maar dat valt ons beide op, dat als je niet in een pelgrimshuis kunt slapen dan weet de commercie wel raad met jou.
Morgen gaan we naar -------?
Ik weet het nog niet.
Het ligt er aan hoe warm het is.

vandaag gelopen 25,0km
torale afstand 1971,5km