Chateau le Verdoyer, dag 85, 12-07-2011 - Reisverslag uit Pensol, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu Chateau le Verdoyer, dag 85, 12-07-2011 - Reisverslag uit Pensol, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

Chateau le Verdoyer, dag 85, 12-07-2011

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2011 | Frankrijk, Pensol

CHATEAU LE VERDOYER

Het gaat te mooi?

Vanmorgen niet zo vroeg vertrokken,
a) de bakker was pas om 8:15 open
b0 het regende toen we (Ben en ik) wegwilden
Gisteravond na gegeten te hebben., werden we teruggebrachr door de restauranthouder naar onze slaapplaats.
Die Fransen rijden zoals zij gewend zijn en wij. wij kijken argwanend toe.
Ben gaat naar bed eb ik zit beneden het reisverslag te schrijven.
Voor het eerst sinds een heel erg lange tijd kom ik weer met iemand in een tweepersoons bed, het is best wel even wennen om iemand zo dicht naast je te weten.
Maar het gaat heel erg goed.
Alleen heel erg warm.
Sinds we vanmorgen aan de wandel zijn heb ik een handicap aan mijn rechtervoet.
De hak is aan de binnenzijde nogal pijnlijk, hoe het komt weet ik niet maar ik denk dat het gisteren over al die rotsen en rare paadjes flink geleden heeft.
In ieder geval het is nogal pijnlijk.
Onderweg naar (ik hoop) Villars komen we door St Saud-Lacoursiére, en ik zie daar een camper staan met een nederlands kenteken en hoor boven op het terras mensen in het nederlands met elkaar praten.
Ik wens ze een goeden middag en maak een praatje in het ABN.
Daarna lopen we door, komt mevrouw ineeens achter ons aan, willen julie iets drinken of te eten, kom dan even boven.Aardig toch.
Voor wat lekkers zijn we altijd te porren.
Voordat je het in de gaten hebt zit je te keuvelen over van alles en nog wat.
We vragen onze gastheer of hij in het frans een slaapplek kan bemachtigen in de plaats waar we graag naar toe willen.
Blijkt dat die gesloten is en de andere niet meer aangesloten.
De dichtstbijzijnde slaapplaats is dan uitwijken naar een camping.
De man brengt ons met de auto daar naar toe en regelt met de eigenaar een vriendenprijs voor 2 pelgrims.
Kan ik lekker met mijn been op de stoel
We komen terecht in een stacaravan voor 2 personen.
Dat is weer eens iets anders.
2 van die oude kerels in een stacravan op een camping waar hoofdzakelijk nederlanders te gast zijn.
Dit hadden we vanmorgen toen we vertrokken uit de moulin van Pensol niet bedacht.
Nou vanmiddag met mijn pootje in het zwembad is toch ook wel wat (Niet zo pèlerinachtig)
Morgen moeten we maar verder zien.
gelopen 13.44 km








  • 21 Juli 2011 - 02:00

    Wim Uit Zwolle:

    1985 km in 85 dagen =23,353 km per dag. Albert, ik doe het je niet na.
    Ik ga daarom met de nachttrein naar Nijmegen en hoop volgende week de strand-6-daagse te lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 80300

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: