zondag 10 juli 2011 dag 83 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu zondag 10 juli 2011 dag 83 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

zondag 10 juli 2011 dag 83

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

17 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Vanmorgen om 8:00uur aan het ontbijt en daarna maar gelijk aan de wandel.
Helaas gaat de supermarkt waar we fruit en yoghurt kunnen kopen pas om 9:00uur open.
Dus wat tijd verspeelt met het wachten.
Eerst weer langs de autoweg gegaan, we dachten allebei dat het minder druk zou zijn.
Nou veel meer toeristen met campers, caravans en auto,s met aanhangertjes vol kampeerspulletjes dan gisteren.
En het vreemde is, iedereen wil als eerste ergens zijn, want het gaat er hard aan toe.
Na een killometer of zes, zeven gaan we eindelijk van de SNELweg af en komen we in wat rustiger vaarwater.
Maar ja, dat gaat weer meer omhoog en omlaag, nou heb ik dat weer.
Het is de mens dan ook haast niet naar de zin te maken.
Onderweg hebben we de yoghurt en het fruit deels opgegeten, want je weet niet waar je weer wat kunt kopen.
De eerste grotere plaats is st Laurent-sur-Gorre.
Omdat het vandaag zondag is, reisverslag moet schrijven, en niet te vergeten da was te doen besluiten we om daar ook maar te gaan slapen.
In deze plaats aangekomen eerst op zoek naar het bureau voor tourisme.
Ik had het kunnen bedenken, gesloten natuurlijk.
Dan maar eens rondkijken en proberen een plaatselijk cafeetje te vinden dat open is, om daar te informatie te krijgen, lukt ook niet.
Toen maar eerst even de kerk bekijken en dan verder zien.
Op straat een man en vrouw en dochter aangesproken, daar ons boek laten zien.
Kregen we als antwoord"de auberge is gesloten omdat de eigenaar is overleden.
Het hotel is gesloten omdat het niet uit kon.
Maar........................
Een heel eind verder op is nog wel een bed & braekfast gebeuren.
Heb je ook een stukje papier kunnen we de route wel tekenen.
Intussen is er ook nog een andere man bijgekomen en zegt dat dat te moeilijk is en wil ons met de auto wel even brengen.
Zie je het voor je?
Twee oude knarren van meer dan 65 jaar op de achterbank, worden weggebracht naar een prachtig slaappaleis midden in de wereld van now where there is.
We mogen blijven slapen.
We mogen eten vanavond, en morgenvroeg om 7:00uur ontbijt.
Kunnen we optijd aan de wandelwant het word morgen warm.
Groetjes van Ben en mij

vandaag gelopen 20,5km
totale afstand 1946,5km

  • 18 Juli 2011 - 01:28

    Wim Uit Zwolle:

    IK WEET NIET
    Ik weet niet wie of wat de vraag stelde
    Ik herinner me ook mijn antwoord niet
    Maar eens heb ik ja gezegd
    tegen iemand of iets
    Vanaf dat moment weet ik zeker :
    Het leven heeft zin en in onderwerping, een doel
    Dag Hammarskjold (1905-1961)

  • 23 Juli 2011 - 17:47

    Voy Con Dios:

    Hoi Albert,

    Tijdens de Vierdaagse van Nijmegen heb ik je verhaal-tot-nog-toe gedeeld met enkele geinteresseerde medewandelaars. Vooral het afscheid nemen van je karretje, al zo kort na vertrek, daar keken ze wel van op. "En wat kan die nu nog meenemen dan?" was een vraag. Een ander bewonderde je, omdat je zonder veel kennis van Frans of Spaans je erg goed kunt redden. Of ik het even aan jou wilde doorgeven: je bent een kanjer! Wildvreemden vanuit Nijmegen wensen jou dus een bon camino, veel succes, plezier en inspiratie. En ik wens je zoals altijd shalom en Vaya con Dios.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 80303

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: