zaterdag 9 juli 2011 dag 82 - Reisverslag uit Aixe-sur-Vienne, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu zaterdag 9 juli 2011 dag 82 - Reisverslag uit Aixe-sur-Vienne, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

zaterdag 9 juli 2011 dag 82

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2011 | Frankrijk, Aixe-sur-Vienne

Wat is smokkelen??

Het is vreemd wakker worden als het regent.
Ik ben er aan gewend geraakt dat het droog is, alle dagen opnieuw droog.
Af en toe dreigt het wel even, maar toch blijft het droog weer.
En nu, nu regent het.
Het vreemde is, ik voel het niet alleen zo, maar ook mijn wandelgenoten van vanmorgen.
Allereerst Joel uit parijs, hij wil vandaag fietsen dan Alain uit belgie, wil nog even de stad in en dan nog naar de kerk om een stempel.
En dan een nieuwe ster aan het firnament.
Ben uit.....Utrecht.
Hoe is het mogelijk, met z'n allen aan het ontbijt de voertaal is een mengelmoetje van vanalles en nog wat.
Uiteindelijk gaat Ben met mij mee, en ik met hem.
Ik naar het postkantoor en hij naar een warenhuis om landkaarten te kopen.
Samen besluiten we om vandaag langs de rivier te lopen naar onze volgende rustplaats.
Net nadat we dat besloten hadden wordt het gelukkig weer droog.
Dus geen regenkleding of zo nodig.
Omdat we een heelstuk van de route afsnijden, hebben Ben en ik een goed gevoel, maar om steeds langs, aan de ene kant de rivier en de andere kant een drukke weg waar veel verkeer rijdt, de berm te lopen voelt ook niet fijn.
Na wat oponthoud hier en daar komen we uiteindelijk in Aixe-sur-Vienne waar we, omdat er anders niets is een htelkamer boeken.
Tegen 19:00uur gaan we naar het restaurant om te eten.
Zitten daar mensen uit Arnhem ook te eten.
Wij schuiven bij ze aan en praten uitgebreid over van alles en nog wat, maar het meest over het pelgrimeren.
Het weg zijn van thuis.
Het niet kunnen aarden op één plaats.
Het niet meer zien als een avontuur, maar als een ontdekking naar jezelf en de maatschappij waarin je staat.
Het geeft je toch een goed gevoel, dat je daar ook eens met een ander over kunt praten.
Al met al is het niet zo vroeg meer als we gaan slapen.
Morgen naar ???
Als we niet langs de rivier en SNELweg waren gelopen, maar een rondje hadden gelopen zoals in het boekje stond was onze afstand 43,5km geweest.
Nu zijn we nog fit genoeg om morgen weer een eindje te gaan lopen en anders......
Ik heb mijn twijfels.



vandaag gelopen 16,6km
totale afstand 1926,0km

  • 16 Juli 2011 - 04:18

    Wim Uit Zwolle:

    Niet te geloven, Albert voert zijn dagelijkse afstanden weer op.
    1926 : 82 = 23.488 meter per dag.
    En dat met zo'n goed humeur.

  • 16 Juli 2011 - 11:49

    Voy Con Dios:

    Albert, ik denk nog aan het karretje, wat je in het begin achter je mee trok. Dat was al snel stuk. Hoe had je op die slecht begaanbare paden en wegen met dat karretje kunnen lopen?
    Fijn dat je medepelgrims steeds ontmoet. Via jouw berichten maak ik digitaal een beetje kennis. En ik bid voor jou en de mensen op je pad.

    Shalom

  • 16 Juli 2011 - 19:45

    Ingrid Van Ben:

    Hoi Albert, gisteren vroeg Ben nog naar je en hoe het eigenlijk met jou ging. Misschien kun je reageren en dan kan ik het doorgeven. Leuk om een stukje van je verslag te lezen. Hopelijk gaat het wat beter met je pezen ?? Groeten, Ingrid.

  • 16 Juli 2011 - 19:47

    Ingrid Van Ben:

    Ik was ook benieuwd naar je trein reis en of alles wel klopte ??

  • 17 Juli 2011 - 18:54

    Ingrid:

    heey Albert, leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet en ook de hulp die steeds word aangeboden. Het is elke keer weer leuk om je verslagen te lezen. Je krijgt het nog verschrikkelijk druk als je weer thuis bent met al je nieuwe contacten. Gelukkig mooi wandelweer....hier hebben we op het moment weer een hoosbui (20:53 17-07)
    Groetjes Fam. Hut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 80349

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: