wel een beetje anders ,dag 86 , 13/7 woensdag - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu wel een beetje anders ,dag 86 , 13/7 woensdag - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

wel een beetje anders ,dag 86 , 13/7 woensdag

Door: alberthgort

20 Juli 2011 | Frankrijk, Thiviers

Vanmorgen opstaan in de mobile home is toch wel een beetje anders dan anders.
Ben heeft in de kamer,eerst op de bank en later op de vloer geslapen.
Ik in het tweepersoons bed.
Ben vond het nodig dat ik rust kreeg, want mijn hak speelt nog stedds een beetje op.
Eest bis het mijn linker voet en nu opeens is het de rechter.
Vannacht geslapen met een kussen onder het matras in plaats van mijn hoofd.
Rugzakken in zo'n klein gebeuren is ook een sport die ik nog niet eerder had meegemaakt
Je staat mekaar constant in de weg.
Nu dan maar op weg naar de receptie, kijken wat er geregeld is over het terugbrengen naar St Saud.
Toen we de sleutels inleverden bleek dat er niets was geregeld, maar de eigenaar is , nadat zijn vrouw terug was, bereid ons naar St Saud te brengen.
Dus vertrokken vanuit St Saud tegen een uur of negen naar ??????
Ja waar gaan we vandaag naar toe?
Als we naar Villars gaan is daar geen overnachtingsplaatsIn La Baine staat er in het boekje een gite, maar dat is nog wel 22,5 km lopen, met het risico dat ook daar de boel gesloten is.
Toen we in Limoges waren stond daar in het slaapvertrek dat er bij de kerk in Thiviers ook kan worden aangeklopt, en Thiviers ligt hier niet zo ver vandaan.
Bovendien is dan het voordeel, of zo men wil, het nadeel dat we steeds langs de weg gaan lopen.
Ben is het met me eens dus op weg naar Thiviers.
Het is ondanks dat we niet in het bos lopen toch echt wel klimmen en dalen.
Het is niet zo steil als in het bos, maar het gaat toch nog wel flink omhoog.
Opeens begint het te dalen en we blijven dalen.
Steeds naar beneden, steeds meer.
Ik zeg tegen Ben, let op hoor, straks gaat het , vlak voor Thiviers omhoog en dan is het echt afzien geblazen.
Het valt gelukkig een klein beetje mee.
In Thiviers eerst naar het Bureau de Tourismeom een slaapplaats voor een pelgrim.
Ben is zo moe dat hij er bij gaat zitten en mij het werk laat doen.
De juffrouw belt naar ?? en krijgt als antwoord dat we welkom zijn.
Op de kaart legt ze uit dat als we de, door haar aan getekende route, volgen, dat we dan bij een groot gebouw aankomen en dat we daar kunnen slapen.
Het blijkt het monnikenklooster van St Paul te zijn.
Heerlijk grote kamer, douche en WC op de gang, met 2 bedden.
Morgenvroeg om 8 uur aan het ontbijt.
Omdat het morgen (14 juli) nationale feestdag is zijn ze in het centrum van Thiviers met van alles en nog wat aan het opbouwen.
Straks maar even een kijkje nemen.
Eest schoenen uit en douchen.
Vandaag gelopen 21.12 km

• 21 Juli 2011 - 02:37

Wim Uit Zwolle:

Er komt nog 21 km bij.
    2006 km in 86 dagen = 23,325 per dag.
    23500 stappen met het linkerbeen
    23500 stappen met het rechterbeen
    86 dagen achter elkaar, dan ben je een kanjer. Verstandig om te stoppen als het lichaam het aangeeft.
    Het lichaam stuurt de geest en soms is het andersom: WILSKRACHT.

• 30 Juli 2011 - 13:24

Tineke V.d.Velde:

Albert hopelijk toch een spoedig
    herstel. Verstandig van U om te stoppen. Hoe moeilijk dat ook is