zondag 26 juni 2011 dag 69 - Reisverslag uit Sancoins, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu zondag 26 juni 2011 dag 69 - Reisverslag uit Sancoins, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

zondag 26 juni 2011 dag 69

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2011 | Frankrijk, Sancoins

Zondag, zonnige dag!!

Vanmorgen redelijk vroeg vertrokken, omdat het warm zou kunnen worden.
Maar als ik een beetje mazzel heb gaat er ongeveer een kilometer of 12 door het bos.
Natuurlijk eerst even bij de bakker langs (was nog niet open) om een broodje voor onderweg mee te nemen. (pech dus)
De andere winkels zijn ook meest gesloten Omdat het zondag is) maar de bar en de tabakswinkel zijn open.
Al gauw Nevers achter me (bart en Ria blijven) langs de Loire.
Af en toe zie je mensen in het water staan te vissen.
Het is lekker weer en het schiet mooi op.
Op een gegeven ogenblik moet ik over een loopbrug een kanaal en een rivier oversteken, staan er mensen foto's te maken.
Als ik ze voorbij ga, beginnen ze Nederlands te praten (staan bij Bart en Ria op de camping) ze zullen de foto's die ze van mij hebben gemaakt opsturen.
Het wordt steeds zonniger, nog even in Apremont-sur-allier in (kijken of daar een bakker open is), in het boekje staat dat het een van de mooiste dorpen van frankrijk is.
Kan ik mooie foto's maken.
Nou de bakker was gesloten en de huizen hadden bijna allemaal de luiken dicht (tegen de warmte).
En dan.....
Letterlijk en figuurlijk het bos in.
Het is één rechte weg, op en neer , geen schaduw want de zon staat er pal op.
En als je dan het bos uit komt, loop je tussen het graan, ok heet.
In Grossouvre heb ik naar B&B gezocht, kon ik niet vinden, dus door naar Sanscoins.
Nog zes en halve kilometer te gaan.
En het is niet zo super vroeg meer.
In Sancoins het eerste, beste kroegje aan om te vragen of er ook ergens B&B is, of een gite, of iets anders.
Nou ik tref het.
deze mensen hebben naast dat ze een kroeg hebben, ook een hotelrestaurant.
Dus vannacht in een hotel slapen (wel erg luxe voor een pelgrim).
Eerst maar even douchen, want om half acht moet ik aan tafel.
Ik zie wel.


vandaag gelopen 31,5km
totale afstand 1612,2km

  • 05 Juli 2011 - 18:55

    Voy Con Dios:

    Albert, weer een stuk verder op je tocht en wat blijf je toch trouw schrijven.
    Wanneer je weer eens een bericht post, laat dan ook eens weten aan wat of wie je het meeste denkt onderweg, wat houdt je verder nog bezig, en waarvan denk je nu: hee, dat ben ik onderweg eigenlijk helemaal vergeten...
    Kijk goed uit met de zon, die wordt steeds vinniger naarmate je naar het zuiden zakt.

    Bon camino en shalom!

  • 05 Juli 2011 - 19:23

    Eppo:

    Soms is regen nog te verkiezen boven zonneschijn (hitte) of niet Albert.
    Al met al ben je weer een mooi stuk opgeschoten vandaag Albert.
    Ga zo door!
    à Dieu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 80373

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: