maandag 27 juni 2011 dag70 - Reisverslag uit Charenton-du-Cher, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu maandag 27 juni 2011 dag70 - Reisverslag uit Charenton-du-Cher, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

maandag 27 juni 2011 dag70

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2011 | Frankrijk, Charenton-du-Cher

HEET.....met hoofdletters.

Vanmorgen om kwart voor acht aan het ontbijt, wel een beetje aan de late kant, maar ja het is niet anders.
Tegen kwart over acht, de rugzak op en dat aan de loop.
Net buiten Sancoins is een kampeerplaats voor campers.
De nederlanders die er tussen staan begroet ik met "goedemorgen" , en allemaal en er is er niet één die dat beantwoord in het frans of zo, nee gewoon nederlands.
Als je de kampeerplaats achter je hebt is het net of de omgeveing heel anders is.
Je loopt de hele tijd op een jaagpad naast een kanaal en de temperatuur gaat gestaag omhoog.
Bij Augy-sur-Aubois ben ik van de route afgegaan om wat inkopen te doen.
Fruit, yoghurt, fles water en een klein stokbroodje.
Vanmorgen waren de winkels in Sancoins gesloten.
Toen ik de inkopen dan ook bij me had, is er naast de kruidenier ook een kroegje.
Daar even 2 bakjes gedronken.
Zoveel te verder als ik kom, zoveel heter is het er ook.
Gisteravond onder het eten, zaten er ook een man en vrouw die aan de wandel zijn.
Ik ben ze vanmorgen voorbij gelopen.
Straks zal ik wel weer achter lopen.
En ja hoor , op een niet zonnig plekje zitten ze met z'n beiden.
Ze gaan niet zo ver als ik van plan ben en kunnen meer rust nemen.
Een eind verder is een boerderij met een half open schuur, ik daar maar in.
Ben je even uit de zon.
Lopen ze me weer voorbij en zeggen dat ik zo niet in Santiago kom.
De route is vandaag grotendeels langs een gegraven "berry" kanaal.
Volop in de zon, een man die aan de route woont vertelde dat het bij hem in de schaduw 42 of 43 graden was.
Nou dat geloof ik niet helemaal, maar warm is het zeker wel!
Als hij 10 graden pocht dan is het nog warm zat.
Ieder half uur aan de kant, water drinken en op adem komen en dan maar weer verder.
Bij een oud manneke heb ik mijn flessen weer gevuld.
Ik had dus al meer dan 2 liter water op.
Een eind verder op, nog steeds langs het kanaal heeft een meisje mijn lege flessen ook nog eens gevuld.
Wat een genot, niet om water verlegen te zitten.
Ik had gedacht naar Chareton-du-Cher te lopen, maar omdat het zo heet is, besluit ik om uit te wijken naar Vernais.(in het boekje staat dat er logies is)
Ik vraag daar iemand, hij begrijpt me niet , maar wijst naar een man die net aankomt lopen.
het is de burgemeester en zijn vrouw komt er achter aan.
Het logies gebeuren in Vernais is er niet meer, maar hij wil mij naar een gasthuis voor pelgrims brengen.
Nou ik zie het wel.
En waar kom ik terecht????
Inderdaad in het Herbergement pélerin bij Mme Matiron waar ik bedacht had, daar zou ik wel heen willen.
Magnefiek man, wat een juweel, wat een kerel.
Rijdt zomaar een kilometer of 15 om, om een pelgrim die in zijn plaats vastloopt, weer grond onder de voeten te geven.
Eerst ga ik eten en morgen meer.


vandaag gelopen 32,8km
totale afstand 1645,0km

  • 05 Juli 2011 - 19:09

    Voy Con Dios:

    Een gedeelte uit psalm 121:

    5 De HEER is je wachter,
    de HEER is de schaduw
    aan je rechterhand:
    6 overdag kan de zon je niet steken,
    bij nacht de maan je niet schaden.

    Wat een warmte Albert. Ik bid voor volharding en bescherming voor je.


  • 05 Juli 2011 - 19:29

    Eppo:

    Wat kan een liter water - voor ons vaak zo vanzelfsprekend - een groot geschenk zijn!
    Wat kunnen mensen dat ook zijn. Mensen die zien hoezeer je hen nodig hebt, aan wie je niets hoeft te vragen, maar gewoon er zijn.
    Geweldig Albert, geluk gewenst!
    à Dieu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 80364

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: