dinsdag 28 juni 2011 dag 71 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu dinsdag 28 juni 2011 dag 71 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

dinsdag 28 juni 2011 dag 71

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2011 | Frankrijk, Parijs

Gisteren was het heet, vandaag is het warm.
Alleen heb ik bedacht, vanmorgen toen ik vertrok 2dagen achterelkaar er flink aan getrokken, ik kan het vandaag best een beetje kalmer aan gaan doen.
Ik heb dan niet zo veel last van die hitte en wat ook toch wel heel belangrijk is, je ziet meer van de dingen die om je heen gebeuren.
Dus om 8:00uur maar op stap, eerst even langs de bakker, broodje voor tussen de middag kopen.
De kruidenier is nog gesloten, moet dus maar zien of ik ergens een yoghurtje of zo kan scoren.
Lukt dat niet, dan vanmiddag in de grotere stad.
Fruit is datzelfde lot beschoren.
Het valt me van mezelf op dat je daar steeds gemakkelijker in wordt.
Ik ben al heel gauw buiten de bewoonde wereld en dan begint het, geen wind, geen schaduw en wel zon.
Ik denk dat ik morgen beter wat vroeger weg kan gaan en dan na de middag ergens een paar uur gaan rusten en zo tegen een uur of 4 nog een paar uur te gaan lopen (siësta houden dus).
Ik ga eerst een kwartiertje lopen dan 5 minuten bijtankenWater) en dan weer net zo.
Onderweg (ik ben bang dat ik geen water genoeg bij me heb) vraag ik aan een man of hij een beetje water voor me heeft.
Hij neemt me meenaar binnen, laat me mijn flesje vullen en geeft me ook nog een extra fles water mee.
Man wat wil een mens nog meer.
Kom ik na heel veel pauzes dan in Saint Armand Montrond aan, is het eerste dat me opvalt dat er heel veel visjes in de beek zwemmen.
Ik probeer ze te voeren (met oud brood) maar dat lukt niet, want de eenden zijn hier net zo brutaal als thuis.
Na wat zoeken de VVV (of zoals ze hier zeggen)office tourisme gevonen.
Ik vraag of er ook een gite of iets dergelijks is waar pelgrims kunnen slapen.
Ze geeft me een adres, en vraagt of ik het niet erg vind om met iemand anders op de kamer te slapen.
Aangekomen op het slaapadres, blijkt dat de dame die vannacht ook in Charenton-du-Cher sliep mijn kamergenoot is.
Zij was vanmorgen toen ik opstond al weg, en heefd het waarschijnlijk niet zo warm gehad.
Ze is francaise en spreekt geen nederlands, engels of duits, dus converseren is wat moeilijk.Onderweg is het alsof de natuur zijn adem inhoud, vogeltjes zingen niet zo uitbundig, koeien en schapen hebben , voor zover ze dat kunnen, de schaduw opgezocht.
Anders zie je ook wel eens een ree of een hert, nu niets helemaal niets.
Als het straks wat koeler is, komt alles weer tot leven.
Ik ga nu maar eerst even de stad in, kijken wat ze daar allemaal hebben.
Kan gelijk dit verhaal ook op de bus.

vandaag gelopen 14,3km
totale afstand 1659,3km

  • 06 Juli 2011 - 01:09

    Wim Uit Zwolle:

    Terwijl ik bovenstaand verslag aan het lezen was, zag ik dat midden in de nacht een oud vrouwtje door de straat aan het struinen is. Van jongelui zijn we dat wel gewend.
    Ga maar eens op onderzoek uit...

  • 06 Juli 2011 - 05:28

    Baukje:


    De zon is leuk maar kan branden. Vergeet niet om je in te smeren met zonnecréme .

    ik had gedacht dat je de Auvvergne in zou gaan .maar zie dat je bent afgebogen

    Pas goed op jezelf en vergeet niet de cremé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 80357

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: