dondrdag 30 juni 2011 dag 73 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu dondrdag 30 juni 2011 dag 73 - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

dondrdag 30 juni 2011 dag 73

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

06 Juli 2011 | Frankrijk, La Châtre

Vandaag is het nog (uiteraard juni)

Vanmorgen niet zo heel vroeg vertrokken want er was van alles en nog wat op de televisie ivm de beide journalisten die vrij werden gelaten in Afganistan.
Als je ziet hoe de fransen meeleven met de vader, moeder en de rest van de familie, daar bij mij aan het ontbijt, ontroerend gewoon.
Je blijft een poosje langer zitten of je wilt of niet.
Het is net als andere morgens, eerst even naar de bakker, kruidenier en dan aan de wandel.
Gisteren had ik best wel weer een beetje geluk.
Alles was immers gesloten.
Maar de man met kebab kwam langs in het dorp, dus een beetje (niet frans) een andere keuken.
Ook best wel heel erg lekker.
Vandaag ben ik redelijk veel nederlandse auto's tegen gekomen met een caravan daarachter.
Veruit de meesten zwaaien.
Onderweg is er van alles en nog wat te zien.
Heel veel vertier op het veld.
De mensen zijn bezig met de oogst, veel graan wordt nu de schuren ingereden.
Het stro maken ze niet als bij ons in rechthoekige pakken, maar net als hooi in ronde balen.(geen plastic er omheen).
Omdat het graan van het land komt, komen er ook veel konijntjes, muisjes en weet ik veel wat voor dieren er al niet wonen, zonder huisje.
De talloze roofvogels maken daar ook gretig gebruik van.
Man wat een pracht gezicht is dat.
Omdat de roofvogels zo hoog vliegen en hard roepen, worden de zelfs de eekhoorns er bang van en gaan op de vlucht.
Door een heel erg mooi (gerenoveerd) dorpje gelopen en heb daar foto's lopen maken.
In La Chatre kom ik een engels sprekende jonge dame tegen die op de fiets de weg terug gaat naar Vezelay, wat een idee.
In La Chatre ontmoet ik weer Manfred de Duitse man uit frankfurt.
Hij slaapt net als ik in het jeugdherberg en morgen gaan we samen naar Cluis en lopen dan volgens zijn boekje.
Dus we zien wel hoe het gaat.



vandaag gelopen 29,8km
totale afstand 1689,1km

  • 06 Juli 2011 - 22:12

    Eppo:

    Het mooie van het buiten over het veld wandelen is - lijkt mij - het dicht bij de natuur leven. Zien hoe dieren zich bewegen over het veld, door de lucht.
    Zoals je het zo mooi beschrijft van die roofvogels. Prachtig, ik zie het voor me.
    Dank Albert, bon voyage en à Dieu.

  • 07 Juli 2011 - 17:07

    Sylvia:

    We blijven op beneden verlaat je tocht volgen. Wat zijn er toch een hoop opvallende mensen en wat kan de natuur mooi en wreed zijn.
    Albert jr. bedankt voor al het werk dat jij ervoor verzet.
    Albert goede reis en ga met God

  • 08 Juli 2011 - 06:16

    Mariska:

    Ben blij te horen dat alles goed gaat.Al bij een kapper geweest of kunnen er nu clipjes in.Hihi.Succes verder.Groetjes Mariska,a hair en beauty service.

  • 08 Juli 2011 - 10:06

    Jan Den Dulk:

    Albert, heel veel dank dat je ons door jouw reisverhalen deelgenoot laat zijn van jouw ervaringen onderweg. Je bent al ver gekomen in Frankrijk.
    Heel veel mooie ontmoetingen wens ik je toe (en ook niet al te warm weer) !


  • 08 Juli 2011 - 10:11

    Jan Den Dulk:

    Als ik probeer extra fotoruimte te bestellen, dan gebeurt er niets. Ik gebruik IE9 en Win7.

    Wie heeft de juiste tip ?

  • 08 Juli 2011 - 19:46

    Yazoe Kappers Rolde:

    Moi Albert,
    Vanuit Renesse lezen we jou verslag.
    Onze dochter en vriendin( die jou ook heeft ontmoet op het terras toen) vertoeven hier op een jeugdcamping.
    Een hele andere tijd verdrijf als jij.
    Feesten en lol maken.
    Jij maar lopen en genieten van natuur en cultuur.
    Ze zeiden net al dat kunnen wij ook doen volgend jaar. Ha ha ik lach er maar om dat word dan vast zon en strand in buitenland.
    Hou je taai.
    Vanuit regenachtig Renesse.
    Luzan, Elise en Miloe uut assen en omg.

  • 08 Juli 2011 - 19:48

    Henk. Zuidema:

    Albert Jongen dit is super wat je doet,ik weet van je dat dit je lust is,we hebben het in het verleden wel eens over gehad in de oude Kringloop te Veendam.

    Maar Albert weet je steeds wanneer ik langs het Beneden Verlaat fiets en ik jou huisje zie denk ik waar zit die Albert steeds,ik zag je nooit en toevalligerweis zit ik op Parkstad en ik las je reis,geweldig jongen ik hoop weet wel zeker dat je ervan geniet,ik wens je veelplezier en ik volg je

  • 09 Juli 2011 - 11:52

    Elly Imming:

    Albert, we volgen je al een tijdje, echt leuk om te lezen, vooral omdat ik zelf op de fiets veel bedevaarten gedaan hebt en weet dat het de moeite waard is om te doen. En als je dan fijne mensen ontmoet onderweg waar je ook weer contacten mee leg dan geniet je extra van de tocht! Groeten van Elly Imming en Jan van der Veen, Veendam

  • 09 Juli 2011 - 12:00

    Klaas En Reinie:

    Hoi Albert,
    We volgen je nog steeds met veel plezier, je verhalen hoe de kleine dingen in het leven toch zo bijzonder kunnen zijn, een vriendelijk woord of een vriendelijk gebaar zo gewoon maar in deze maatschappij ook bijzonder.

  • 09 Juli 2011 - 16:14

    Marjan:

    Hoi Albert,.

    Wat fantastisch dat je nog steeds "yoghurtjes " koopt. Ik hoop wel dat je ons lepeltje nog hebt !!!!
    Als ik je verslagen lees, zou ik zo weer met je mee willen wandelen. Helaas moeten wij nog even geduld hebben. Bon camino gewenst door de NS dame uit Oldenzaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 80360

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: