vrijdag 1juli 2011 dag 74 - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu vrijdag 1juli 2011 dag 74 - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

vrijdag 1juli 2011 dag 74

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2011 | Frankrijk, Cluis

Een ontmoeting

Het is net als alle dagen, opstaan, wassen,scheren, rugzak inpakken en dan wegwezen.
Tenminste dat had ik gedacht.
Eerst gaat manfred al op tijd de deur uit, hij heeft geen rust en moet er vandoor.
We hebben wel afgesproken dat we vanavond in Cluis gaan slapen.
Ieder loopt zijn eigen route.
We hebben wel samen de route doorgesproken en zijn het er samen over eens dat Cluis te halen is.
Na de bakker en de kruidenier dan maar proberen de stad uit te komen.
Heb ik dat weer, mijn boek net verkeerd om inplaats van in het noorden de stad te verlaten, loop ik naar het zuiden.
Na ongeveer een half uur krijg ik in de gaten dat ik de verkeerde kant op ga.
Als je dan terug bent op je uitgangspunt ben je één uur verder.
Het gaar dan wel goed.
Tegen een uur of elf,half twaalf ga ik op een bankje zitten, beetje eten, beetje drinken, komt me daar een man aan , ook met een schelp op.
Hij spreekt een beetje engels en ook nederlands, hij is een belg en is ook "en marche".
We besluiten samen op te gaan.
Het is nog best een heel eind, maar al pratend, en zwaaiend aan de landbouwers, die aan het oogsten zijn gaat het toch wel.
maar we lopen op HEET asfalt, voor je voeten is dat nu eenmaal niet zo goed.
Onderweg eventjes de beentjes van de vloer(terrasje pakken) blijkt dat Manfred net een half uurtje voor ons aan is.
Net als we verder willen gaan, komen er een man en vrouw aan en beginnen in het nederlands een praatje.
Wonderlijk toch dat je zomaar weer hollanders ontmoet.
Alain zegt tegen mij toen ze weg waren, dat heeft Jacobus zo bedacht.
Ik kijk hem aan en begrijp dat hij ook een opvatting daarover heeft.
Onderweg naar Cluis hebben we het daarover.
Het begint steeds meer inplaats een vraagteken een uitroepteken te worden.
Tegen vier uur zijn we in Cluis, waar Manfred de thee al heeft klaarstaan.
Alain blijft ook bij ons in de gite slapen(zijn scheenbeen is ontstoken)en hij moet rustig aan doen.
Nog even iwts anders, mijn GPS gaf vanmorgen aan dat hij niet niet was opgeladen.
Vanavond aan de stroom gelegd en komt niets op het scherm te staan, stuk misschien??
wie het weet mag het zeggen.
We gaanstraks eerst eten, dat is ook belangerijk.



vandaag gelopen 30,0km
totale afstand 1719,1km

  • 10 Juli 2011 - 22:37

    Eppo:

    à Dieu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 80372

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: