zaredag 2 juli 2011 dag 75 - Reisverslag uit Gargilesse-Dampierre, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu zaredag 2 juli 2011 dag 75 - Reisverslag uit Gargilesse-Dampierre, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

zaredag 2 juli 2011 dag 75

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

09 Juli 2011 | Frankrijk, Gargilesse-Dampierre

VAnmorgen is Manfred in alle vroegte vertrokken, al om half zes liep zijn wekker af.
Ik (en Alain ook)heb me nog maar even omgedraaid.
Toen de torenklok 7 uur sloeg, zijn we dan maar opgestaan.
Alain blijft nog 1of 2 nachten in Cluis want zijn scheenbeen is ontstoken.
Eerst maar rusten.
Gisteravond zijn we met z'n beiden gaan eten, (manfred wou niet mee) eerst naar een restaurant gezocht, niet te vinden in eerste instantie.
Na wat vraag en aanwijswerk komen we toch bij het restaurant.
En wat vraagt de man aan de toog??
Heeft u een kamer gereserveerd? Nee , we hebben niet gereserveerd, nou dan is er ook geen eten.
Uiteindelijk zijn we in een bar terecht gekomen, waar we friteshebben gehad met een stukje van de koe erbij, ook goed te eten.
Intussen dat ik mijn rugzak aan het inpakken ben,is Alain nar de bakker.
Samen hebben we zitten ontbijten, en dan maar op stap.
Direct in het begin loop ik een beetje boel fout, dus maar weer teug en dan maar opnieuw proberen.
Het gaat dan wel goed.
Het probleem met mijn GPS is misschien ook de wereld uit.
Vanavond moet ik hem aan de stroom doen want vanochtend gaf hij aan dat de spanning te laag was.
Kan ik onderweg weer aflezen hoeveel kilometer ik die dag nog moet en hoeveel ik al gedaan heb.
Anders moet je dat steeds in het boekje opzoeken en narekenen, daar is niets aan.
Vandaag heb ik maar een beetje een rustdag er van gemaakt.
Wel heerlijk ontspannen gewandeld.
Toen ik vanmiddag optijd aankwam in Gargilesse was de toerist information nog gesloten.
Na wat wachten werd ik geholpen door een mevrouw die allen frans sprak.
Uit haar bewegingen begreep ik dat de herberg er vlak bij is.
Het is voor een gite best wel heel sjiek.
En wat ook belagerijk is, er is een wasmachine.
Gauw de vieze spullen daar in, kunnen ze misschien vannacht nog droog.
Morgen gaat re route steeds langs de rivier naa rhet zuiden en er zijn niet veel slaapplaatsen.
Dus maar kijken hoe het gaat.


vandaag gelopen 15km
totale afstand 1734,1km

  • 10 Juli 2011 - 22:40

    Eppo:

    à Dieu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 80360

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: