zondag 3 juli dag 76 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu zondag 3 juli dag 76 - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

zondag 3 juli dag 76

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

10 Juli 2011 | Frankrijk, Crozant

AFZIEN.

Vanmorgen mooi op tijd vertrokken, allen de bakker was nog niet open.
Misschien als ik door een dorpje kom is daar een bakker of zo open.
Maar al heel gauw nadat ik Gargilesse heb verlaten, word ik het bos ingestuurd.
en na dat bos opzij van de rivier de Crouze een heel erg smal paadje volgen.
Het doet wel een beetje vreemd aan.
Ik heb de rivier aan mijn rechterkant, terwijl de kaart aangeeft dat we hem van noord naar zuid gaan.
(maar dan moet je het boekje op z'n kop houden)
Heel af en toe kom je in een stukje bewoonde wereld en daar wordt watersport bedreven.
Eerst in het begin zitten mensen(met tentjes en in camouflagekleuren) te vissen, dan komen de zondagvissers, moeders zit naast de auto een weekblad te lezen en vaders heeft een hengeltje in het water.
Dan komen de zonaanbidders (liggen bijna bloot in de zon).
Dan komen de families met kinderen die een dagje uit zijn(kinderen in het water en papa en mama roepen vanaf de zijkant wat wel en wat niet mag).
En ik ???
Ik loop heel hoog langs de oever of wat verder het bos in, met mijn rugzak over rotsblokken te zeulen.
Als het pad naar beneden gaat, dan is het zo steil, dat je haast op je kont moet gaan zitten om naar beneden te gaan.
Als het pad omhoog gaat, dan moet je je voorstellen dat je op de begane grond een stapel rotsen hebt neergegooid die tot aan de tweede verdieping hoog zijn(geen trap of ladder) en daar mag je tegenop klauteren.
Als je boven bent, mag je voor de helft weer naar beneden en dan weer drie verdiepingen omhoog.
Het is niet mijn idee van wandelen met een rugzak op, mar ik wou beleven wat de pelgrims vroeger hebben meegemaakt, dus moet ik niet zeuren.
En zeuren en omzeuren doe ik absoluut niet, want ik verneem aan mezelf dat het niet opschiet en er is pas in Crozant een slaapplaats.
Na heel heel heel veel rotsen te hebben beklommen en te hebben afgedaald, sommige bijna zittend op mijn kont, kom ik na ruim 11 uur klauteren en klimmen bij de plaats Crozant aan.
het eerste en beste hotel, vraag ik in het engels of ze een kamer hebben.
(de man die me helpt met het vertalen naar het frans)
Krijg ik als antwoord, ja we hebben een kamer vrij en onze baas is net als jij ook een hollander.
Wil je eerst douchen of eerst eten (het is al 19:00uur geweest)
Ik ga eerst eten, dan douchen en dan slapen.
Nou het pakt wat anders uit.
Eerst eten, om half negen naar bed, om 2uur naar de wc, om 7uur wakker en daarna douchen.
Toch een teken dat je lichaam rust nodig heeft denk ik.
Nou, jullie hebben wel begrepen dar dit verslag 's maandags is gemaakt, want ik was te moe om gisteren dat te maken.
Vandaag naar Souterainne, ben benieuwd

gelopen 24,4 km
totale afstand 1758,5km

  • 10 Juli 2011 - 18:56

    Voy Con Dios:

    Albert, ELF uur klimmen! Is dat nog wel verantwoord...?! :-)
    Je gaat er tegenaan, dat is te merken. Ik neem mijn petje af voor jou, want alleen deze dag is al een topprestatie.
    Goed bezig en zorg ook goed voor jezelf. Oefen af en toe een beetje op het rusten he?

    Shalom!

  • 10 Juli 2011 - 22:45

    Eppo:

    Blijf luisteren naar lichaam en geest Albert, anders houdt je het niet vol.
    Zo klauteren op je kont ken ik uit de bergen. tamelijk lastig, maar vaak onvermijdelijk. Sterkte en à Dieu!

  • 11 Juli 2011 - 05:45

    Baukje:

    pas vooral goed op jezelf en blijf luisteren naar wat je body zegt....

    Een dagje rustpauze zou niet misstaan naar 11 uur klimmen glijden en klauteren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 80358

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: