dinsdag 5 juli 2011 dag 78 - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu dinsdag 5 juli 2011 dag 78 - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

dinsdag 5 juli 2011 dag 78

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

14 Juli 2011 | Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Hoe is het toch te....

Gisteravond heb ik van de ruim 30 km die ik heb gelopen, toch wel een 8 of 9 stuks moeten gebruiken om een slaapplaats te krijgen.
Jammer dat het zo mis liep bij de tourist information en de slaapplaats die ze me hebben aangeboden.
Maar ja, had je maar niet moeten gaan pelgrimeren, had je van te voren maar overnachtingen moeten boeken.
Hopende dat het vandaag wat nders gaat vertrek ik om negen uur uit mijn hotel, ik had afgesproken dat ik graag wou ontbijten om half acht.
Nou deze oen werd wakker om half acht , dus gauw wassen, kleren aan rugzak ingepakt en dan naar beneden.
Het mensje dat zowel gisteravond mij het eten bracht als zorgde dat alles in het hotel en restaurant liep zoals zij het wilde, glunderde van oor tot oor dat ik mij had verslapen.
Na het ontbijt, nu even niet nar de bakker maar naar de supermarkt.
Nou die zijn hier zo groot, en ze hebben zoveel dingen te koop, dat je niet weet wat je mee moet nemen.
Ik koop maar een fles water, een sinasappel, een appel en wat broodjes en dat is het dan wel zo ongeveer.
Je moet het wel allemaal mee sjouwen natuurlijk.
Maar als je onderweg ergens verlet van hebt, dan is er dan niet aan te komen.
Ik heb eerst een eind van de route gelopen en zag toen een bordje staan dat Benevent L'Abbay de andere kant op maar 15km was.
Ik heb dat op de kaart opgezocht, en inderdaad het leek veel korter dan de route in het boekje.
Omdat het vandag weer warm is besluit ik de kortere route te nemen.
Helaas is deze kortere route steeds in de zon.
Op een gegeven ogenblik ben ik zo'n beetje door mijn water heen, staat er een deur van een huis open en ik vraag, "Bonjour, avez vous un peu de L'eau pour moi?"
Zegt daar in de deuropening, een jongetje tegen zijn oudere broer, die man wil water.
De oudere komt naar buiten en zegt tegen mij in het nederlands, ik heb aleen maar kraanwater.
Hij wist niet dat ik nederlander was, hijzelf was belg en kwam uit de omgeving van Dendermonde.
En natuurlijk wordt de flrs even onder de kraan gehouden en het is weer voor elkaar.
Weer wat verder op, staat een meisje, ze had net haar hond uitgelaten, mij op te wachten.
We komen aan de praat(zij is zwitserse0 en wil graag weten wat al die mensen toch naar Santiago willen.
Ik heb haar geprobeerd uit te leggen in gebroken engels, duits en een beetje handen en voetenwerk wat de meeste mensen daarmee voorhebben.
Geeft ze mij als antwoord "Jezus ist fur mich alles"
Wat prachtig toch dat je dat mag ondervinden, ik was er gewoon stil van.
Uiteindelijk kom ik aan in deze schitterende plaats.
Eerst maar op weg naar de kerk , want daar is meestal het centrum om heen gebouwd.
Bij het informatiecentrum kon de jongedame mij geen kaart van de omgeving tonen, de gite die in het boekje staat is gesloten en de chambre d'hote is er nog wel.
Als ik probeer uit te leggen dat mijn frans niet zo goed is haalt ze haar schouders op en wacht af.
Gelukkig had ik onderweg wat opgeschreven en laat haar dat lezen.
Hier de straat uit en dan links(begrijp ik uit haar frans).
Net toen de moed me in de schoenen begon te zakken staat daar aangeplakt "gite de pelerins".
Ik word te woord gestaan door een engels sprekende dame.
Ik krijg een biertje en vanavond om 19:00uur eten we warm.
Voor die tijd kan ik de was nog even doen.
is die morgen weer droog.


vandaag gelopen 23,1km
totale afstand 1836,9km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 80359

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: