donderdag 7juli 2011 dag 80 - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu donderdag 7juli 2011 dag 80 - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van alberthgort - WaarBenJij.nu

donderdag 7juli 2011 dag 80

Door: alberthgort

Blijf op de hoogte en volg

15 Juli 2011 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Dormir un peu???

giteren pas tegen 23:00uur naar bed, 'k had afgesproken dat ik tegen half 8 de sleutel bij de buurvrouw 2 zou inleveren.
En wat gebeurd me?
Ik word pas om half acht wakker.
Ik moet de eitjes van gisteren nog koken of bakken, het brood moet nog naar binnen worden gewerkten de tomaten ondergaan het zelfde lot.
Rugzak inpakken en dan vertrekken, onderhand is het al bijna negen uur, laat dus.
Vandaag is er de etappe naar st Leonard de Noblat en dat lijkt nog niet zo gemakkelijk.
Bij riviertjes langs, beekjes oversteken en dan staan er weer cijfertjes naast.
Gelijk in het begin al 284,319,393,382 en dan opeens 283.
En dan gaat het weer 378,413.
Dit zijn allemaal cijfers van de hoogte van de wegen waar je op loopt.
Nou ja wegen??
Het is net als ik eerder al heb beschreven, rotspaden met daarin ook weer hoogten en diepten.
Als je een gewone, brede autoweg neemt moet je wel net zo hoog en laag maar de weg is geasfalteerd.
Neem je de smalle weg dan liggen er rotsblokken op je pad.
Het stijgen gaat dan niet makkelijk, maar het dalen is helemaal lastig.
Je kunt niet zien of een steen, waar je op wilt gaan staan vast ligt of dat het weg kan rollen.
En als je dan springt dan drukken de schouderbanden van je rugzak nog even extra mee.
Maar het is net als in het gewone leven, je krijgt niet alles zoals je het graag zou willen.
Ook daar zijn wel eens grote rotsblokken op je weg en dan kun je ook niet gokken, zal ik springen of niet.
Tegen een uur of vier kom ik hier de stad binnen.
Vraag bij het bureau voor tourisme waar de refugio is en kom daar aan de praat met mensen uit Purmerend.
Zij zijn voor 14 dagen op vakantie in dit deel vanfrankrijk.
Na wat heen en weer gezoek bereik ik de refugio, en tot mijn verbazing zit daar de zelfde man die mij vanmiddag op zijn fietsje voorbij is gereden en me heeft gegroet.
Hij is een fransman en is begonnen in Vezelay.
Mijn frans is niet zo goed, en zijn engels is wat beperkt, maar met handen en voeten moet het lukken.
Hier is in iedergeval een wasmachine en een droger.
Wat een service hé.
Maar ja, een wasmachine waar je wel was in wil, maar uit???
Hé eindelijk lukt dat, nu nog even in de droger en dan is het weer gepiept.
Zo gemakkelijk zou het met mij ook moeten gaan.
Even door de wasmachine, even door de droger en klaar is het al weer.
Nou ja, morgen is er een andere dag en hopenlijk wat warmer en dan naar Limoges.
We zien het wel


vandaag gelopen 21,1km
totale afstand 1884,6km

  • 16 Juli 2011 - 11:43

    Voy Con Dios:

    Wat een mooi filosofisch stukje Albert, over de wegen, paden waar je hebt gelopen. In 1 bericht een mooie beeldspraak, en zoals altijd maak je weer een combi met wat praktische opmerkingen over b.v. de was :-).
    Echt Albert: het nuttige verenig jij met het aangename. Een genot om te lezen!

    Shalom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 80371

Voorgaande reizen:

19 April 2011 - 30 November -0001

Onderweg naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: